wtorek, 18 września 2012

Dzisiaj przedstawiam Wam pyszne czekolade ciasto z fasoli...

Do tego ciasta podchodziłam bardzo sceptycznie. Ciasto czekoladowe - najlepsze na świecie!
Ale fasola... nienawidzę!  Ale banan... o wiele lepiej!



Składniki: 
- puszka czerwonej fasoli
- 5 łyżek fruktozy lub ksylitolu
- pół banana
- 4-5 łyżek kakao
- 3 łyżki ziaren słonecznika 
- 2 łyżki serka homo lub gęstego jogurtu
- 4 jajka
- łyżeczka proszku do pieczenia
- łyżka oleju 
Fasolę dokładnie odsączamy z zalewy i przepłukujemy kilka razy. Blendujemy z dodatkiem jajek na gładką masę. Do masy dodajemy kawałki banana, wsypujemy słonecznik i pozostałe składniki, dokładnie mieszamy. Formę wysmarować odrobiną oleju rzepakowego, wysypać na formę len mielony/ bułkę tartą.
Wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na 20-30 minut do suchego patyczka.
Później piekarnik wyłączyć i potrzymać jeszcze 10 minut.




4 komentarze:

  1. a w mojej spizarnii akurat zalega puszka fasoli .. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. napewno w smaku pyszne:) robiłam kiedyś muffinki na bazie fasolki i wyszły mega dobre, ale jeden minus był...powodowały wzdęcia przez tę fasolkę w składzie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na ten temat niewiele mi wiadomo, bo zjadłam raptem 1 kawałek:P reszta skoczyła do brzuszków moich domowników :D

      Usuń
  3. ciasto z fasoli ... o tym jeszcze nie słyszałam, marchwiowe, buraczane tak, ale fasola? koniecznie muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń