środa, 19 września 2012

Soda bread - chleb bez drożdży, bez zakwasu

Owsiany chlebek z sodą


Przepis:
- 2 kubki płatków owsianych
- 2 i 1/4 kubka mąki
- 1 i 3/4 łyżeczki sody
- 1/4 łyżeczki drobnej soli morskiej
- 1 i 3/4 kubka maślanki
- coś do posypania na wierzch (słonecznik, kminek..)

Piekarnik nagrzewam do 180st, kratkę umieszczam na środkowym poziomie piekarnika. Keksówkę wykładam papierem do pieczenia.
W robocie kuchennym rozdrabniam płatki owsiane na drobny pył, przesiewam je razem z mąką, sodą i solą na stolnicę. Robię wgłębienie, wlewam maślankę i wyrabiam ciasto. Powinniśmy otrzymuję zwarte, niepopękane ciasto, które umieszczamy w keksówce tak, by ją wypełniło. Ciasto posypuję ziarnami i pieczemy przez ok. 40 minut.
*Najlepiej co jakiś czas sprawdzać jak prezentuje się ciasto, sprawdzić patyczkiem czy nie jest w środku surowe- po prostu dopasować do swojego piekarnika, bo każde jest inne.

4 komentarze:

  1. smaczny i zdrowy ,najlepszy na świecie domowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda wspaniale !
    Mam 2 pytania:
    1) jaki masz rozmiar foremki ?
    2) płatki owsiane całe ? nie trzeba ich mielić ?
    Z góry dziękuję za odp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) jeśli chodzi o twoje pytania to:
      1) keksówka ma wymiary 25x7
      2) w przepisie napisałam, że trzeba płatki zmielić. Ja zrobiłam to w malakserze, chwila i mamy pyłek z płatków:) pozdrawiam

      Usuń
  3. zrobiłam. Chleb jest bardzo łatwy w przygotowaniu ale mimo iż robiłam 40 minut dłużej chleb od spodu wydawał się nie całkiem suchy a poza tym ma dość wyczuwalny smak mąki. Może przydałoby się trochę cukru? Mam obawy czy nie rozboli mnie brzuch. Ty też czułaś ten dziwny smak? jadasz go częściej czy zrobiałaś tylko raz? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń